Dagens industri (Möten och koncept)

Grafisk profil och webbsida för intresseämnen

Under min tid på Bonnier News, Möten & Koncept, har jag jobbat mest med Di konferens. Di konferens skapar mötesplatser för näringslivet så som konferenser, webbinarium och nätverk.


Program som använts: 

Adobe After Effects
Adobe Photoshop
Adobe Indesign
Adobe illustrator
Adobe XD


Den här grafiska profilen byggdes upp för att strukturera upp produkten Di konferens. Innan jag började fanns det inga tydliga riktlinjer för hur Di konferens skulle se ut i kommunikationen. Mitt uppdrag var att sammanställa produkten och hur den ska jobbas med.

Di konferens - Grafisk profil

I videon nedan kan man se den officiella logoanimationen för Di Konferens och andra rörliga komponenter som namnskylt och frågor används. Exemplet är en intervju som jag klippte ihop och animerade från konferensen Världen. Jag filmade inte detta material.

I videon nedan är ett webbprojekt jag gjorde för Di konferens. Tillsammans med en affärsutvecklare och en kodare tog vi fram en så kallad opt-in sida som jag hade ansvar för UI-designen och UX-designen samt ikoner till varje intresseområde. Syftet med detta projekt var att skapa en sida där användaren enkelt kan välja de intresseområden som Di Konferens erbjuder för att i sin tur stärka vår databas. Den första videon är skissen jag gjorde till kodaren i början av projektet och de andra två resultatet. Det som ändrades från skissen var att vi gjorde radio-buttons istället för de röda knapparna för att enklare förstå att man kan välja mer än ett intresseområde. Webbsidan ser ni här: https://campaign.bbmbonnier.se/di-optin-event

Ovan ser ni skissen jag skickade till kodaren.

Desktop

Mobil

Next up